Sunday, April 17, 2011

الگوریتم فردی کنونی‌ و الگوریتم فردی اپتیمم برای عملکرد اجتماعی موثر

کنش فرد و جامعه را محدود به چهار فاکتور زیر در نظر میگیریم 

۱ رسالت فرد در قبال جامعه
۲ رسالت جامعه در قبال فرد
۳ رسالت فردی
۴ رسالت اجتماعی

-------------------------------------------------
شرایط فعلی

 رسالت فرد در قبال جامعه :=> بهره برداری از منابع جامعه برای منافع فردی

رسالت جامعه در قبال فرد:=> بهر برداری از افراد برای بقای سیستم

 رسالت فردی :=> اغنا تمایلات فردی

 رسالت سیستم:=> حفظ سیستم

|<<<<<<<<<<<>>>>>>>>>>>>>>>|


الگوریتم فعلی‌ فردی
۱ انتخاب رسالت فردی به شکلی‌ که تمایلات فردی را اغنا نماید
۲ ارزیابی جامعه و افراد بر اساس رسالت فردی به صورت آزمون و خطا در جهت رسالت فردی
۳ بهر برداری یک سوی از افراد و سیستم جهت منافع فردی
۴ در صورت موفقیت : جذب شدن در سیستم برای حفظ موقعیت
۵ در صورت شکست : تجدید نظر در تمایلات ، (برخورد به موانعی که سیستم برای کنترل و بهر کشی‌ ایجاد می‌کند)
۶ بازگشت به یک

-----------------------------------------------------------------
شرایط ایده‌آل

 رسالت فرد در قبال جامعه :=> حمایت از سیستم

رسالت جامعه در قبال فرد:=> حمایت از افراد جامعه و جذب و بستر سازی برای استعداد‌ها  

 رسالت فردی :=> اغنا تمایلات فردی و حفظ سیستم حامی‌

 رسالت سیستم :=> حمایت از افراد مفید جامعه و ارتقا سطح زندگی‌ بشری و حفظ حیات کره و حرکت به سوی آرمان‌های والا

|<<<<<<<<<<<>>>>>>>>>>>>>>>|

الگوریتم ایده‌آل فردی

۱ انتخاب رسالت فردی بر اساس استعداد‌های فردی
۲ (حمایت اجتماعی وجود دارد ) تلاش برای بهبود بخشیدن حمایت اجتماعی
۳ قرار گرفتن در سیستم به تناسب پتانسیل و توانائی جهت خدمت به جامعه و برخورداری از حمایت متقابل
۴ در صورت موفقیت : ادامه روند و پیشرفت در سطوح اجتماعی
۵ در صورت شکست : علت یابی‌ و رفع نقص توسط سیستم همراه با حمایت اجتماعی ، (با توجه به این که طبق فرض ، وظیفه بستر سازی و جذب نیرو بر عهد سیستم است )
۶ بازگشت به سه

-------------------------------------------------------------------------------------------------
الگوریتم فردی برای گذر 

۰ اطلاع رسانی و کسب اطلاعات

۱ کدام سیستم اجتماعی از من حمایت می‌کند ، انتخاب می‌کنم.
۲ فعالیت در سیستم جهت اعتلای سیستم
۳ سیستمی‌ وجود ندارد : به دیگران میاموزم یا خودم یک سیستم ایجاد می‌کنم.
۴ سیستم موفق شد
   ۴.۱ سیستم به من نیاز دارد : به فعالیتم ادامه می‌دهم
   ۴.۲ سیستم به من نیازی ندارد :
             ۴.۲.۱ استعداد‌های من به طور کامل شکوفا شده (سیستم از من حمایت می‌کند ) : می‌مانم
             ۴.۲.۲ استعداد‌های من کاملا شکوفا نگردیده است ( سیستم دیگر حمایت نمیکند ) : بازگشت به یک
۵ سیستم مضر است ، شکست خورد : بازگشت صفر

No comments:

Post a Comment