Thursday, May 5, 2011

"شباهت گمان سنای آمریکا با پیش بینی مصباح منجم باشی که ميگفت:" در ماه بهمن احتمال بارندگی ميرود"

شباهت گمان سنای آمریکا با پیش بینی مصباح منجم باشی که ميگفت:" در ماه بهمن احتمال بارندگی ميرود

........دههامرتبه مخلص نوشته بود که عده ای اعضای نزديک خانواده اسامه بن لادن در ایران و در مشهد ویا در نوشهر و چالوس زندگی ميکنند و دولت ایران هم تأیید ميکرد

باگفتن آفرین به سناتورهای باهوش و شیطان و بلا و سریع الانتقال در کنگره آمریکا

یک کمیته کنگره آمریکا گزارشی منتشر کرده که در آن نیروی قدس سپاه پاسداران ایران به ارتباط با القاعده متهم و به عنوان تهدیدی جدی علیه آمریکا توصیف شده است.

در این گزارش که توسط شرکت مشاوره ای استراتژیک کرونوس تهیه و به گروه ضد تروریسم کنگره آمریکا ارائه شده، آمده است که ایران طی دهسال گذشته با حمایت و کمک به ایمن الظواهری، از رهبران القاعده و سیف العدل، پسر اسامه بن لادن به این گروه امکان حملات بیشتر به آمریکا و متحدانش را داده است.


اندی پولک، یکی از دستیاران کمیته ضد تروریسم کنگره آمریکا گفت: "همزمان با مرگ بن لادن و قرار گرفتن نیروی قدس ایران در فهرست تحریم های جدید سوریه، این گزارشی جالب و به موقع است."

وی افزود: "این گزارش به موضوع رابطه القاعده با نیروی قدس می پردازد و برای اعضای کمیته ضدتروریسم نوشته شده است."

در این حال مایکل اسمیت، تهیه کننده این گزارش در گفتگو با بی بی سی فارسی گفت که انتشار این گزارش ارتباطی با کشته شدن اسامه بن لادن، رهبر القاعده نداشته است.

وی در این گزارش به کمیته بررسی حوادث یازده سپتامبر اشاره می کند که در آن، ایران متهم به ارتباط با برخی اعضای گروه القاعده شده بود.

اما او می گوید که این رابطه طی دهسال گذشته بیشتر شده و ایران به عنوان "قدرتی رو به ظهور به آرامی رابطه کاری مستحکم با هسته رهبری القاعده ایجاد کرده است."

در این گزارش آمده است که از حوادث یازده سپتامبر تاکنون ایران به صدها تن از رهبران القاعده پناه داده و این همکاری اگر مورد توجه قرار نگیرد "هزینه گزافی برای آمریکا و متحدانش خواهد داشت."

گزارش یاد شده با استناد به منابعی که تقریبا همگی غیرمحرمانه است و پیشتر منتشر شده، ریشه روابط ایران با القاعده را در دهه ۹۰ می داند، زمانی که حزب الله برای مبارزه با آمریکا به اعضای این گروه کمک می کرد.

ایران همواره این اتهام ها را که بارها از سوی گروه های مختلف مطرح شده، رد کرده و تاکنون مدرک قطعی و موثقی که حاکی از این ارتباط باشد ارائه نشده است.

در این گزارش احمد وحیدی، وزیر دفاع ایران و فرمانده پیشین نیروی قدس متهم شده است که برای رهبران القاعده همچون ابومصعب زرقاوی در داخل کشور پناهگاه فراهم می کرده و این گروه با این حمایت ها توانسته است حملات خود از جمله بمبگذاری سال ۲۰۰۷ در عربستان سعودی را انجام دهد.

گزارش یاد شده گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی افغانستان را یکی از حلقه های اصلی ارتباط ایران با القاعده معرفی می کند و می نویسد که آقای وحیدی به او نیز در کشور پناه داد و تهران زمینه سفر او به کره شمالی برای جلب کمک پیونگ یانگ را به القاعده فراهم کرد.

در ادامه این گزارش آمده است که رضا ذاکری، یکی از اعضای پیشین دستگاه اطلاعاتی ایران به مقام های آمریکایی گفته است که ایران دو ماه پیش از حملات یازده سپتامبر به رمزی بن الشیبه، از اعضای کلیدی این عملیات کمک کرد که برای ملاقات نهایی با محمد عطا، عامل این عملیات به اسپانیا برود.

در گزارش یاد شده آمده است که با توجه به ضربات جدی که القاعده طی سال های اخیر متحمل شده است، نیاز این گروه به حمایت های مالی، لجستیک و تاکتیکی و سایر پشتیبانی های عملیاتی و سازمانی کشوری همچون ایران بیشتر می شود.

این گزارش تاکید می کند که تفاوت های مذهبی بین القاعده سنی و ایران شیعه تاثیری در همکاری این دو ندارد.

این گزارش "بدترین سناریوی ممکن" برای منافع آمریکا را همکاری ایران و القاعده برای دستیابی به سلاح اتمی و استفاده تهران از این گروه برای حمله هسته ای به غرب می داند.

No comments:

Post a Comment